Tue

11

Dec

2018

Jak wyczyścić balustradę nierdzewną?

Rodzaje zabrudzeń

Tłuste plamy

Na balustradzie nierdzewnej której powierzchnia strukturą przypomina lustro pojawiają się najczęściej tłuste plamy po dotknięciu palcami. Psują one wygląd balustrady, ponieważ są mocno widoczne, zwłaszcza w silnym świetle.

Mchy i porosty

Na barierkach zewnętrznych mogą pojawić się mchy i porosty, zwłaszcza w budynkach w pobliżu lasu. Pojawiają się one od strony północnej budynku, gdzie mają najlepsze warunki do rozwoju.

Zadrapania/zarysowania twardymi przedmiotami

Stal nierdzewna jest bardzo twarda i ciężko ją zarysować, jednak jest to możliwe np. przy wnoszeniu mebli, oparciu drabiny, lub zakładaniu zaczepów na doniczki do kwiatów.

Zadrapania są najtrudniejszym rodzajem uszkodzenia do naprawienia, jednak da się to zrobić domowymi sposobami.

Sposoby na wyczyszczenie

Płyn do szyb

Płyn do szyb jest doskonałym sposobem na wyczyszczenie balustrady z kurzu i tłustych plam.

Płyn nanosimy na balustradę tak jak na szkło i przecieramy miękką szmatką, po czym wycieramy do sucha ręcznikiem papierowym.

 

UWAGA!!!

Stosujemy tylko płyny na bazie alkoholu.

Płyny na bazie octu mogą pozostawić trudny do usunięcia osad.

Mokre ściereczki

Do czyszczenia balustrad nie stosujemy mokrych ściereczek do mycia mebli i armatury.

Takie ściereczki zostawiają białe smugi, i mogą uszkodzić strukturę powierzchni.

Pasta do czyszczenia stali nierdzewnej

Specjalna pasta do czyszczenia stali nierdzewnych, można kupić ja w Castoramie lub innych sklepach sprzedających artykuły do gospodarstwa domowego.

Pasta ta usuwa wszystkie plamy, tłuszcz.

Można ją też stosować także jako pastę polerską. Nakładamy ją na filcową ściereczkę i szorujemy miejsce zarysowania na stali nierdzewnej. Po kilku minutach rysa powinna zniknąć.

Spraye do usuwania mchów

Do usuwania porostów i mchów używamy specjalnych do tego przeznaczonych sprayów.

Należy używać sprayu nie zawierającego chloru, ponieważ może on spowodować trudne do usunięcia przebarwienia.

Wed

21

Feb

2018

Czy można pospawać pękniętą skrzynię biegów?

Pęknięta skrzynia biegów od Skody Octavii 2.0 TDI.

Pęknięcie powodujące wyciek oleju, powstałe najprawdopodobniej w wyniku najechania na kamień, próg zwalniający.

Zaspawana miska olejowa.

Widać dokładnie miejsce ubytku i łatkę z blachy aluminiowej

Taka naprawa zapewnia długotrwałe prawidłowe działanie

Co z tym zrobić?

Najczęstsze usterki

Autor:

inż. Kamil Paluch

www.uslugispawalnicze.jimdo.com

 

Bardzo często zgłaszają się do nas klienci z pęknietymi obudowami aluminiowymi skrzyń biegów, misek olejowych, alternatorów.

Na forach internetowych można znaleźć setki jeśli nie tysiące postów typu

"Pęknięta obudowa skrzyni Citroen C4"

"Czy opłaca się kleić skrzynię biegów"

"Pomocy, pęknięta miska olejowa!"

 

Są to najbardziej narażone obudowy w konstrukcji samochodu, ponieważ często zdarza się iż najeżdżamy nimi na kamień, próg zwalniający, korzeń lub inne elementy wystające ponad drogę.

Częstymi awariami są też pęknięcia uchwytów w wyniki kolizji. Nagminną praktyką handlarzy jest "przyklejenie" uchwytu tylko pod sprzedaż, lub zaklejenie pęknięcia nawet poxiliną. Takim samochodem przejedziesz kilkaset kilometrów po czym skrzynia przestanie działać wyniku przemieszczenia lub zacznie z niej cieknąć oleju.

Możliwe naprawy

Pęknięcie bez ubytku

Najlepszym rodzajem naprawy będzie pospawanie pękniętej obudowy.

Obudowę spawa się metodą TIG, elektrodą wolframową nietopliwą, prądem przemiennym.

Brzegi pęknięcia należy dokładnie odtłuścić np. rozpuszczalnikiem nitro. Następnie trzeba oczyścić je z zabrudzeń, zeszlifować warstwę tlenku na aluminium. Tak obrobione pęknięcie spawamy z naddatkiem materiału.

Taka naprawa zapewni długotrwałą naprawę bez wyciekania płynów i możliwości ponownego pęknięcia.

Koszt takiej naprawy to około 40zł, gdzie nowa skrzynia biegów kosztuje kilka tysięcy a używana kilkaset złotych. Niestety nie wiemy w jakim jest stanie i kupujemy kota w worku.

 

Inne naprawy typu zaklejanie specjalnymi masami też są skuteczne, ale dla handlarzy.

Samochód przejedzie kilkaset może kilka tysięcy kilometrów a potem nastąpi awaria.

 

Dziura w obudowie

W przypadku dziury w obudowie naprawa także jest prosta. Taka awaria najczęściej zdarza się w miskach olejowych.

W tym przypadku należy oczyścić i odtłuścić miejsce spawania, dopasować odpowiednią łatkę z blachy aluminiowej podobnej grubości jak obudowa.

Łatkę wspawuje w otwór, szlifujemy i naprawa jest skończona.

Koszt takiej naprawy to około 30zł

Pęknięty uchwyt, mocowanie

Tak samo jak w przypadku innych awarii jest ona do naprawy za pomocą spawania oczyszczamy dokładnie elementy spawane.

W przypadku uchwytów ważne jest wspawanie ich dokładnie w miejsce z których zostały oderwane. Bez tego skrzynia czy alternator będzie przesunięty od osi obrotu co będzie skutkowało szybkim zużywaniem się łożysk i innych części mechanicznych.

Elementy należy dokładnie ustawić za pomocą ściągów.

Koszt naprawy to około 40zł

 

Pospawanie skrzyni, miski czy innej obudowy jest naprawą trwałą i nieinwazyjną.

Dobrze wykonane zapewnia działanie mechanizmu na dziesiątki tysięcy kilometrów.

Warto to rozważyć jako alternatywę do kupowania części używanych.

Gdzie spawać?

W Polsce istnieją zakłady w których można pospawać takie części samochodowe po wymontowaniu przez mechanika.

Nie jest ich dużo jednak można dopytać mechaników gdyż często współpracują z nimi.

 

My, jako zakład J&W Paluch także oferujemy takie usługi w okolicach Warszawy, jest możliwość współpracy wysyłkowej.

Mamy na koncie kilkaset pospawanych obudów maszyn i mechanizmów samochodowych.

Współpracujemy z kilkoma zakładamy mechanicznymi.

Zapraszamy do kontaktu.

 

Thu

01

Feb

2018

Jak malować stare balustrady, bramy?

First thing first

10 lat temu zamontowałeś sobie balustradę i ogrodzenie na swoim nowym domu. Niestety mieszkasz na Śląsku gdzie deszcze mają kwaśne PH i farby mają znacznie skróconą żywotność. Pojawiają się ogniska korozji a farba zaczyna się łuszczyć. Postanawiasz odmalować swoją balustradę i ogrodzenie.

Zadowolony jedziesz do sklepu po farbę i wtedy zaczyna się problem. Kilkudziesięciu producentów, każda farba według zapewnień daję ochronę antykorozyjną na całe dziesięciolecia, a powierzchnia będzie piękna gładka. Sąsiad będzie mógł się w niej przeglądać.

Niestety realia są trochę inne. Większość farb na rynku to niestety tylko nadmuchane bańki marketingowe.

Dlatego dajemy Ci ten poradnik abyś mógł sam dokonać świadomego wyboru farby. Zaoszczędzi to Twojej pracy za kilka lat.

Od czego zacząć?

Pierwszym krokiem w stronę odnowienia balustrady czy ogrodzenia jest jej dokładne oczyszczenie z farby i luźnej rdzy. Zaniechanie tego kroku spowoduje iż w ogniskach rdzy korozja nadal będzie postępowała. Do oczyszczenia można użyć drucianej szczotki drucianej ręcznej, ale najlepiej zrobić to szczotką drucianą na wiertarkę.

Jeśli w jakimś miejscu pojawia się ognisko korozji które "wżera się" głębiej w strukturę metalu, najlepiej zeszlifować to miejsce szlifierką kątową i tarczą ścierną.

Przykład takich wżerek na zdjęciu:

Korozja z wżerkami
Korozja

Wżerkami korozji wymagającymi zeszlifowania do gołego metalu są te ciemno rude miejsca, lekko wypukły, odznaczające się ciemniejszą barwą.

 

Po zakończonym czyszczeniu powierzchnia może zawierać takie ilości nalotu z rdzy jak na załączonym niżej zdjęciu:

Oczyszczona powierzchnia do malowania
Oczyszczona powierzhnia

Taka przygotowaną powierzchnię należy jeszcze odłtuścić np. rozpuszczalnikiem nitro.

Technika malowania, czyli "ile czasu mam dziubdziać tym pędzlem, mamo?!!"

Tak na prawdę mamy dwie techniki malowania które może zastosować przeciętny Kowalski, Pietrzykowski, Makowski, czy nawet słynna Goździkowa od Etopiryny.

Jest to malowanie natryskiem pneumatycznym lub malowanie pędzlem/wałeczkiem.

 

Wracając do Goździkowej od Etopiryny, przy malowaniu pędzelkiem może być konieczna jej pomoc, jeśli masz skomplikowany wzór balustrady. Wszelkiego rodzaju koszyczki, rozety, elementy C, szyki będą wymagały długiego czasu żeby je dokładnie pomalować. Do niektórych miejsc nie będzie można wręcz dotrzeć.

Jeśli wzór jest w miarę prosty można swobodnie malować pędzlem, z tym że powierzchnia będzie miała delikatne smugi, zgrubienia i zadołowania.

 

Malowanie natryskiem jest bardzo proste, szybkie.

Wymaga ona jednak sprzętu. Potrzebny nam pistolet do malowania oraz źródło sprężonego powietrza.

 

Sprzęt jest drogi ale na pewno każdy z nas ma w rodzinie/sąsiedztwie kogoś kto chętnie użyczy takie sprzętu na dwie godziny.

Powierzchnia po malowaniu pistoletem jest jednolita, nie widać przemazów, przebarwień. Przez brak różnic w grubości farby, woda nie gromadzi się szczelinach, daje to najlepsze zabezpieczenie antykorozyjne.

Wybierzmy w końcu farbę, czyli "Januszku ja chcę ten karmazynowy antracyt"

Jeśli jako prawie szef domu dostałeś wytyczne co do koloru od głównodowodzącej domem, sprawdź w internecie co to do cholery za kolor.

Grafit ołówkowy, szara noc, ciemne skały....

No szary, po prostu szary.

W sklepie masz do wyboru kilka farb podkładowych oraz bardzo dużo farb nawierzchniowych.

Jeśli chodzi o podkład wszystkie mają podobną wytrzymałość i właściwości, my używamy podkład antykorozyjnego NEOKOR od Jedynki.

Łatwo się go nakłada, ma świetne właściwości, da się roźcieńczać popularnym NITRO.

Farbę do nakładania pędzlem rozcieńczamy stosunku 1:3 (rozpuszczalnik-farba).

Do natrysku pneumatycznego mniej więcej 2:3.

W obu przypadkach należy nałożyć dwie warstwy podkładu, pierwszej oczywiście trzeba dać zaschnąć przed nałożeniem warstwy drugiej.

W zależności od wyboru koloru nawierzchniówki dobieramy kolor podkładu.

Powinien on być jak najbardziej zbliżony do koloru farby nawierzchniowej. Dla przykładu dla farb czarnych, szarych, grafitowych, ciemnobrązowych podkład czarny. Dla brązów czerwony a dla farb o jaskrawym ubarwieniu podkład biały.

 

 

Jeśli chodzi o warstwę nawierzchniową kładziemy już tylko jedną warstwę.

Mamy do wyboru mnóstwo farb. Z naszej strony zdecydowanie polecamy farby Lakma Antykor. Dają lekko matową gładką powierzchnię, wybaczają wszystkie błędy, oraz dają świetne zabezpieczenie przed korozją.

Jeśli chcemy wykończenie satynowe, polecamy farbę Dan Braven Ferrobound. 

Dla powierzchni w połysku mamy różne farby olejne, jest to tak dopracowany produkt że u wszystkich producentów jest na tym samym (mniej więcej poziomie). UWAGA, te farby są bardzo niewdzięczne w nakładaniu pędzlem, powierzchnia jest nierówna, robią się zacieki. Te farby zalecamy nakładać tylko natryskiem.

 

Zdecydowanie odradzamy farby reklamowane jako "prosto na rdzę"

Mają tendencję do złuszczania się po 2-3 latach od pomalowania.

 

 

Zapraszamy do komentowania, zadawania pytań poniżej. Odpowiemy na wszystko, doradzimy, temat jest zbyt obszerny aby opisać go w jednym poście na blogu.

 

 

Tue

30

Jan

2018

Prognozny budowlane 2018

 

Rynek budowlany w 2017 roku przeżył rozkwit największy od kilkunastu lat. Wszystkie firmy związane z budownictwem, w tym firmy produkcyjne notują duży wzrost zamówień, wzrost marży i wzrost zatrudnienia. Sytuacja ta ma związek między innymi z uruchomieniem programu 500+. Według niezależnych portali analitycznych w Polsce nadal mamy deficyt na około 1mln mieszkań.

Sytuacja ta powoduje bogacenie się pracowników i właścicieli firm sektora budowlanego, jednak stworzył się problem (zwłaszcza pod koniec roku) ze znalezieniem pracowników, a nawet ze znalezieniem wykonawców na roboty budowlane i wykończeniowe.

Trochę statystyki.

Oto tabela porównująca rok 2016 i 2017

Jak widzimy sytuacja jest bardzo dobra. 2017 był rekordowy jeśli chodzi o ilość oddanych mieszkań i wydanych pozwoleń na budowę.

Prognoza na rok 2018 jest bardzo dobra. Duża ilość wydanych pozwoleń na budowę w roku 2017 będzie skutkowała dużą ilość budów w roku 2018. Sytuacja ta powinna się utrzymać nawet do 2020 roku, jeśli nie nastąpią żadne perturbacje w gospodarce światowej. Ogólna hossa w gospodarce w Polsce, nie tylko budowlanej powoduje chętniejsze branie kredytów przez rodziny, a zwiększone zarobki powodują chęć kupowania mieszkań i domów o większym metrażu.

 

Nasza firma

Jeśli chodzi o naszą firmę zanotowaliśmy bardzo duży wzrost zamówień dla budownictwa jednorodzinnego. Byliśmy zmuszeni wręcz odrzucać część zleceń, a ceny poszły nieznacznie w górę. Zwiększyliśmy także zatrudnienie.

Oto wykres prezentujący porównanie ilości wykonanych metrów bieżących i sztuk konstrukcji budowlanych w roku 2016 i 2017:

 

Zanotowaliśmy wzrost produkcji o około 10% procent w każdej dziedzinie.

Wzrost produkcji mógłby być większy jednak ograniczał nas brak wykwalifikowanych ludzi do pracy.

Nadwyżkę z poprzedniego roku zainwestowaliśmy w reklamę, umocnienie pozycji w internecie oraz rozbudowę parku maszynowego.

Nasz plan na rok 2018 to zwiększenie zatrudnienia oraz wejście z rynku budownictwa jednorodzinnego na rynek małych inwestycji developerskich. Mamy nadzieję poprawić nasz wynik o kolejne 15%.

0 Comments

Sun

28

Jan

2018

Spawanie nierdzewki metodą TIG

Kolejny post na temat rzeka jakim jest spawanie nierdzewki metodą TIG. 

Oto filmik z serwisu youtube prezentujący tą metodę. Filmik po angielsku stąd pojawi się mój krótki komentarz:

https://www.youtube.com/watch?v=e5zchDRVQrI

 

Jak widać na załączonym filmie, największy nacisk położony jest na parametry, bez ich odpowiedniego ustawienia nawet najbardziej doświadczony spawacz nie położy dobrej spoiny. 

 

Ważne jest też długie ćwiczenie ruchów głowicą spawalniczą oraz dodawania spoiny.

 

 

Thu

29

Sep

2016

Obróbka spawów nierdzewnych

Prawidłowa obróbka spawów na stali nierdzewnej jest zagadnieniem bardzo skomplikowanym, zwłaszcza jeśli chcemy osiągnąć odpowiednią jakość powierzchni (satyna lub polerka)
Do obróbki spawów nierdzewnych będziemy potrzebowali kilku narzędzi, który listę zamieszczam poniżej.
Do satyny:

1.Szlifierka kątowa z regulacją prędkości obrotowej
2.Tarcza szlifierska listkowa o gradacji ~40
3.Tarcze fibrowe o gradacji 40, 80. Mocowanie do tarcz fibrowych do szlifierki.
4. Dyski włókninowe twarde hard, medium i finish

5.Włóknina miękka
Do polerki:
6.Dysk filcowy
7.Pasty polerskie miedium, finish
UWAGA!
Do obróbki stali nierdzewnej nie możemy używać tarcz szlifierskich z zawartością żelaza, spowoduje to tworzenie się rdzawego nalotu w miejscach obróbki.
Do obróbki stali nierdzewnej zazwyczaj stosuje się tarcze z materiałem ściernym z tlenku cyrkonu, handlowo są one niebieskie (do zwykłej stali brązowe).
Etapy szlifowania spawów

1.Szlifowanie zgrubne lamelką
Spoinę zeszlifowujemy z grubości tak aby nie naruszyć tarczą powierzchni obok niej. Obróbkę uznajemy za zakończoną gdy spoina wystaje ~0,5mm na powierzchnię elementu
2.Szlifowanie fibrą 80 i 40
Spoinę szlifujemy teraz tak aby z jak najmniejszym naruszeniem powierzchni obok spawu zlicować spoinę z tą powierzchnią (fibrą o gradacji 40).
Następnie szlifujemy fibrą 80, pamiętając by łamać rysę, tj. kierunek szlifowania musi być pod kątem 90 stopni do kierunku poprzednich rys. Teraz możemy już wejść na powierzchnię poza spawem. Powierzchnia po tej obróbce musi być już wolna od wszelkich nierówności, zagłębień i kraterów. W tym miejscu zakończyliśmy obróbkę zgrubną.
3.Obróbka włókniną twardą i włókniną miękką
Ustawiamy najniższą prędkość obrotową, po kolei obrabiamy powierzchnię włókninami hard, medium, i finish. Za każdym razem wychodzimy coraz dalej za granicę spawu. Pod koniec osiągami powierzchnię satynową, jednak z nieukierunkowanymi rysami.
Aby ukierunkować rysy używamy ręcznie włókniny miękkiej.
4.Polerowanie

Na najniższej prędkości obrotowej za pomocą tarczy filcowej nakładamy pastę polerską najpierw medium a potem finish na powierzchnię aż do uzyskania lustra. Do pasty medium należy używać oddzielnego dysku niż do past finish.

Przedstawienie narzędzi:
Tarcz fibrowa

 


Znalezione obrazy dla zapytania tarcz fibrowa

LamelkaZnalezione obrazy dla zapytania lamelka

Włóknina twarda prasowana

 

Znalezione obrazy dla zapytania włóknina prasowana

 

0 Comments

Sat

28

Feb

2015

Jak spawać nierdzewkę TIGiem?

Autor:

inż. Kamil Paluch

www.uslugispwalnicze.jimdo.com

 

Podstawy

Spawanie nierdzewki TIGiem jest dość wymagające jednak każdy po krótkim spraktykowaniu może dać radę z prostymi elementami.
Po pierwsze, stal nierdzewną spawamy metodą TIG w osłonie argonu. Powierznie spawane muszą być dokładnie osuszone, odtłuszczone i wolne od zabrudzeń, każda niedoskonałość na powierzchni powoduje złe układanie się spoiny, powstawanie kraterów. Te zasady są wspólne dla wszystkich metod spawania
Po drugie elementy muszą do siebie ściśle przylegać, szpara nie może przekraczać 1-2. Oczywiście taką szparę da się zaspawać TIGiem jednak wymaga to dużego doświadczenia.

 

spaw nierdzewny

Prawidłowo wykonany spaw na stali nierdzewnej.

Brak nieciągłości, brak kraterów. Odstępy między kolejnymi dodaniami materiału równe.

 

 

Parametry spawania

Podstawowe parametry spawania to:

Natężenie prądu 5A-300A

Przepływ gazu 5-20 l/min

Rodzaj prądu stały-zmienny

Post time 0-5s (wydłuzony czas wypływu gazu)

 

Typ elektrody

Wybór elektrody jest bardzo ważny, gdyż nawet przy dobrze ustawionych parametrach zła elektroda może zepsuć nam cały spaw, i szybko się poddamy gdy nie będzie nam on wychodził.

elektrody do spawania nierdzewki

Do podstawowego spawania używamy dwóch elektrod

Czerwona- stal nierdzewna

Zielona- aluminium

Opis

 

Stal nierdzewną spawamy prądem stałym, elektrodą nietopliwą wolframową. Elektroda musi być dobrze zaostrzona, najlepiej aby kierunek ostrzenia był do czubka elektrody, wtedy łuk jest bardziej stabilny. Prąd dobieramy w zależności od grubości spawanych elementów. W przypadku elementów o ściance grubości 2mm prąd optymalny to od 70A do 100A. Najlepiej przed spawaniem właściwego elementu spróbować pospawać elementy o tej samej grubości na próbę, i dobrać najlepszy prąd.Wypływ argonu 12-15 l/min.

 

Spawy kładziemy najpierw punktowo w kilku miejscach, tak aby uniknąć ściągania, po czym pogrubiamy spawy/dajemy nowe grubsze/spawamy na całej długości. W przypadku np. przyspawywania rury do blachy, spawy punktowe należy dawać przeciwlegle, w kolejności 0, 180, 90, 270 w metodzie krzyżowej (liczby to stopnie punktów na okręgu w których kładziemy spaw) lub 0, 180, 60, 240, 120 300.


Nierdzewka jest bardzo podatna na przegrzanie, zwłaszcza przy spawaniu blach, dlatego kolejne spawy należy robić w odstępie czasowym, tak aby dać materiałowi czas na ostygnięcie, inaczej blacha bardzo mocno się powykrzywia.


Spawy można robić z dodawaniem drutu lub bez. Drugi przypadek jest możliwy tylko gdy elementy ściśle do siebie przylegają, i spoina nie musi wytrzymywać dużych obciążeń. Spoina jest wtedy estetyczniejsza, wprawiony spawacz potrafi położyć ją tak że praktycznie nie widać że coś w tym miejscu było spawane. Gdy elementy nie przylegają ściśle lub od spawu wymagana jest wytrzymałość na obciążenia/skręcanie/ścinanie należy dodać drut. Grubość drutu także jest zależna od grubośći elementów spawanych, co też najlepiej spraktykować przy spawie próbnym. Do elementów grubości 2mm idealny jest drut 0,7mm.

 

 

W następnym artykule obróbka spawów :)

 

Jeśli artykuł okazał się pomocny proszę o komentarz i lajka po prawej stronie.

 

W komentarzach można zostawiać pytania, na pewno na nie odpowiem.

 

 

13 Comments

Sun

28

Dec

2014

Malowanie starych balustrad i ogrodzeń

Wiele osób przy okazji naszych prac pyta jak pomalować stare zardzewiałem ogrodzenie metalowe bądź balustradę domowymi sposobami

Oto kilka kroków które pozwalają na odpowiednie pomalowanie i zabezpieczenie metalu na długi czas
1. Należy oczyścić starą farbę w miejscach w których się łuszczy. Jeśli tego nie zrobimy nowa farba będzie się też łuszczyła w tym miejscu. Najlepiej użyć do tego drucianej szczotki obrotowej na wiertarce, lub szczotki ręcznej. Tam gdzie stara farba trzyma się dobrze zostanie, tam gdzie słabiej odpadnie
2. Oczyszczamy metal z luźnej rdzy, i większych ognisk rdzy. Tu też pomoże szczotka druciana z tym że nad miejscami szczególnie skorodowanymi trzeba dłużej popracować. Są farby prosto na rdzę (Hammerite, Antykor), ale nie można i nakładać na rdze głęboką, tylko na rdzę powierzchniową.
3. Oczyszczamy metal z tłuszczu, możemy użyć do tego benzyny lub rozpuszczalnika do farb. Plamy tłuszczu na metalu będą sprawiały że farba będzie odpadać.
4. Malujemy nasze ogrodzenie/balustradę dwiema lub trzema warstwami farby. Farba powinna być odpowiednio rzadka, żeby dotarła do wszystkich zakamarków.
Dość popularną farbą jest Hammerite, jednak z naszego doświadczenia wynika że nie jest zbyt dobra. Polecamy jedną warstwę dowolnego podkładu do metalu, oraz dwie warstwy farby Antykor lub podobnej, daje to najdłuższą ochronę.

Dla najlepszych efektów wizualnych polecamy malowanie natryskiem pneumatycznym

0 Comments

Mon

03

Feb

2014

Balustrady aluminiowe

W najbliższym czasie pojawi się artykuł na temat balustrad aluminiwoych, nowości na rynku balustrad.

0 Comments

Mon

06

Jan

2014

Wykrojniki- zastosowania

Wykrojniki są to wzmocnione odpowiednimi wstawkami kształty wygięte z hartowanej ostrzonej stali. Działają na takiej samej zasadzie jak foremki do wycinania ciastek z rozwałkowanego ciasta. Wykrojnik kładzie się na materiale z którego chcemy wyciąć kształt, a następnie poddaje się naciskowi przy użyciu prasy hydraulicznej, mimośrodowej, lub ręcznej (mechanicznej).  Przy umiejętnym użytkowaniu wykrojnika można nim wykonać około 50 tyś. cięć.

 

Jest to doskonałe rozwiązanie przy wycinaniu kształtów z materiałów miękkich takich jak:
-skóra

-skóra sztuczna

-tektura

-tkaniny

-filc

-guma

-styrogum

-niełamliwe tworzywa sztuczne

 


W wykrojniku można zastosować nakłuwaki lub taśmy do wyznaczania linii szycia, dziurkacze do wycięcia dziurki okrągłej lub kształtowej (gwiazdki, łezki, rombu, kwadratu) wewnątrz obrysu wycinanego kształtu, oraz nożyki tworzące przeciętą linie (np. do późniejszego umieszczenia tam paska).

Wykrojników używa się głównie w obuwnictwie, kaletnictwie (portmonetki, saszetki, torebki, galanteria), przy produkcji ozdób skórzanych (bransoletki, rzemyki, pieszczochy, karwasze), oraz przy wycinaniu elementów tektórowych.